چه کس‌ای نامزدها را انتخاب می‌کند؟

گویا تنها هم‌وطنان ما نیستند که با مقامات عالیه ارتباطات خفیه دارند!

نباید از چنین شوخی‌هایی به سادگی گذشت وگرنه چندی بعد جدی شده، خِرمان را بدجوری می‌گیرد (همین‌طور که قرن‌ها است گرفته است).

[این ویدئو را نخستین بار در وبلاگ Cosmic Variance دیدم.]

Advertisements

7 نظر برای “چه کس‌ای نامزدها را انتخاب می‌کند؟

  1. خطر – از نظر من – در تلقین تدریجی‌ی وجود ارتباطی مقدس بین بخش‌ای از جامعه و امر مقدس است.
    در صورت به وجود آمدن این ارتباط، افرادی که با امر مقدس باور دارند حس می‌کنند که اطاعت امر افراد مرتبط با امر مقدس نیز واجب است. بدین‌گونه آن عده‌ی خاص مشروعیت‌ای می‌یابند که شاید مستحق‌اش نباشند.

  2. این اصلا شوخی نیست.
    اتفاقا خیلی هم جدیه و ایشون صرفا در لفافه مزه ریختن داره پیام هاش و طرز فکرش در مورد صلاحیت GOP رو خیلی واضح انتقال میده… تهوع آوره.

  3. خب این هم یک جور روش کسب قدرت است. مثل مثلن معرفی لولویی به اسم تروریسم، ترساندن مردم و مشروعیت بخشیدن به کارهایی که در شرایط عادی به سادگی توجیه‌پذیر نیستند. این‌ها هر دو روش‌هایی کلاسیک برای کسب قدرت و مشروعیت هستند. حالا این که چرا -با وجود این‌که در این مقطع از زمان در میانه فجایع حاصل از دومی هستیم- اولی راحت‌تر زنگ خطر را به صدا در می‌آورد، شاید به این دلیل است که اعتراض به آن آسان‌تر و امن‌تر است. هر چه باشد هیچ کس دوست ندارد به اتهام هم‌دستی با Snowball موقعیت امن و راحت‌ش را از دست بدهد.

    خطر واقعی به نظر من در رخوت و بی‌حسی‌ای است که به خصوص گریبان‌گیر قشر روشن‌فکر و صاحب اندیشه در هر دو کشور شده‌است. چند روز پیش قسمتی از مصاحبه یک استاد آمریکایی را می‌شنیدم که جو سیاسی کنونی آمریکا را با زمان جنگ ویتنام مقایسه می‌کرد و در پایان گفت :»We are now a nation of sheeps!» شما موافق نیستید که گوسفندها نیاز به چوپان دارند؟!

    با وجود همه این‌ها، بر این عقیده‌ام که بزرگ‌ترین اشتباه ارزیابی نادرست از سیستم آماری پیچیده جامعه انسانی کنونی است.

  4. به fkngwstd: هدفِ من از ذکر شوخی‌بودن، کم اهمیتی‌ی آن نبود. طرف دارد دقیقا همین کاری را می‌کند که می‌گویی.

    به اسپریچو: منظورت از آخرین جمله‌ات چه بود؟ چه کس‌ای چه آماری را دارد اشتباه ارزیابی می‌کند؟

    به هیوا: هممم … لینک را جور دیگری برای‌ات فرستادم.

  5. خب راست‌ش منظورم آمار نبود، بلکه سیستم آماری و خصوصیات رفتاری‌اش بود. شما می‌توانید آماری ۶۰ درصدی از افراد با تمایلات مذهبی داشته باشید ولی برای پیش‌بینی واکنش این سیستم به تبلیغاتی از این دست به اطلاعات بسیار بیش‌تری نیاز دارید. این همان اطلاعاتی است که برای مقابله با چنین تبلیغاتی نیز به آن احتیاج دارید.

    و بعد این موضوع مطرح می‌شود که شرایط سیستم در چه بازه‌ای از زمان (از نظر طول) برای‌تان اهمیت دارد. تا انتخابات بعدی؟ دو دوره بعد؟ پنجاه سال بعد؟

    هیچ شخص، گروه یا اشتباه خاصی را در نظر نداشتم. آن جمله هر چه داشت، همان بود که عرضه کرد!

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s