در آداب ازدواج

استفتا: آیا ازدواج یک پسر طرف‌دار دیدگاه فرکانس‌گرا (Frequentist) با یک دختر طرف‌دار دیدگاه بیزی‌ی ذهن‌گرایانه (Subjective Bayesian) مباح است؟

پاسخ بر عهده‌ی شما!

Advertisements

22 نظر برای “در آداب ازدواج

  1. الله اعلم.
    اگر پا داد مستحب است. محمد ابن قلقل در میزان اللرنینگ مکتوب نموده است که دختر بایزیان به خدا هم پا نمی دهد. زبانم لال.
    از باب احتیاط دختر بیزیان نباید Prior Knowledge ای نسبت به هر گونه پسر داشته باشد. خودمانی اش: باکره باشد.
    که تا حدی محال می نماید. چو در آن صورت که دیگر به وی صفت بدیوم بایزیان داده نمی شد.
    ولکن از علمای CMU شنفتم که ازدواجشان در آسمانهاست. طوری که ابوحمید راس ابن بو گرینر از جعفر صادق نقل نمود که مستحب است که پسر فریکوینتیست فرق دختر با سکه را بداند. تابعش هم لیپشیتس باشد.

  2. بیزین بودن این قدرها هم بد نیست که دوستان گفتن . در واقع وقتی ما از دانش اولیه اونم از نوع ُSubjective و نه Objectiveدختر صحبت می کنیم بیشتر منظور تجاربیه که یه دختر از دیگران کسب می کنه نه نتایج Exploration خود دختر .

    اتفاقا هر چقدر دانش اولیه غنی تر باشه نیاز به Exploration برای کم کردن نایقینی کمتره و این می تونه خبر خوبی برای پسر مربوطه باشه. به نظرم مساله اصلی اینه که این دانش اولیه چقدر بایاس داره. همچنین این که چقدر دختر مربوطه تصمیم گیری های اساسیش را بر مبنای این دانش انجام می ده و چه مقدار بر مبنای احساسات زنانه اش.

  3. آیا پسر مربوطه دختر مربوطه را در جرگه ی ذهن گرایان بیزی قرار میدهد؟ طبق چه معیاری؟ دید فرکانسی؟ یا بیزی ذهن گرایانه؟
    آیا دختر مربوطه پسر مربوطه را از قماش فریکوئنتیست ها می پندارد؟ بر چه اساسی؟ استدلالات بیزی ذهن گرایانه؟ یا فریکوئنتیسم؟
    و آیا اصولاً استریوتیپیکالیته و جنرالیزاسیون تا به حال گره از کار کسی گشوده؟ یا پارتیزانیسم مکتبی؟ یا ازدواج؟ اصلاً من کیم؟ من چیم؟ من کجام؟

  4. این آقا پسر یعنی به فرکانس گرایش دارد؟ یا به‌اش باور دارد مثلاً و مسایل را باهاش تبیین می‌کند؟ فرکانس‌گرا؟! خلاصه که با شرمندگی، فارسی‌اش خیلی گند از آب در آمده (زبان ناسازگار است دیگر!). من هم تا فارسی‌اش را، فارسی درست‌اش را، ندانم، ابداً حکم ندهم. البتّه مستحب است معادل عربی‌اش را هم بدانم که اگر انشاءالله تعالی وصلتی در کار بود به مبارکی به لیبل‌های دین مبین هم مزیّن باشد. والسّلام علی من اتّبع الهدی.

    asosh بن الامیر الرّضوی، جمادی‌الاولی سنة ۱۴۲۸.

  5. مستحب است ! چون ازدواج اصولن باید كامل كننده باشد . حالا از جدی گذشته باید بگم كه ازدواج اصولن ربطی به عقاید و اینا زیاد نداره . بیشتر موضوع اینه كه آدم با اون آدمه خارج از عقاید و اینا می تونه راحت بشینه و احساس باهاش بودن بكنه یانه !‌حتی اگه هر شب بشقابارو تو سر هم خورد كنن !
    ولی كلن حالا جدی حدی ثوابم داره !

  6. قبل از این‌که حکم را صادر کنم باید برای‌ام تعریف کنی هر کدام از این دو اصطلاح‌ای که به کار برده‌ای چه معنایی می‌دهد! من که نفهمیدم!

  7. احکام این آدم های سخت را نمی دانم .

    ====

    در ضمن ، سوال به ذهن پاسخگو جهت گیری میدهد /
    «مباح است؟» یعنی چه؟ ، شما فقط حق دارید بپرسید «چه حکمی دارد؟» ، بقیه اش را بسپرید به کامنت گذار!

  8. شرعا اشكال داره. اما طبق آخرین فتوای مفتی الازهر اون خانم بایزی می تونه پنج بار از شیرش به اون آقای فریكونتیست بده نوش جان كنه تا به هم محرم بشن (البته فعلا فقط محرم نه حلال در ضمن باید یادشون باشه كه برن رسما هم این محرمیت رو ثبت كنن) بعد ببینن آیا به درد هم می خورن یا نه.

  9. آقا تا وقتی میزان عدم توافق زوجین در حد Connectionism و computationalism نشده باشه حلاله، در راستای پیشرفت علوم بین دیسیپلینی صواب فراوان هم داره، به شرط اینکه نیت قربت الی الله باشه!

  10. دوستان ره به خطا نبرند و در مورد دختر خانم صحبت نکنند لطفن. باید نظر استادان زوجین را جویا شد. یا استادان سابق‏شان را. حداکثر این که پسر فرکانس‏گرا به استاد دخترخانم مراجعه کند و نظر او را جویا شود.
    در صورت توافق، مباح است.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s