تحرکات صمیمانه و انفعالات متفکرانه دم عید

به نظرم وبلاگی که هر روز به‌روز نشود وبلاگ نیست؛ مجله‌ی شخصی است، هفته‌نامه‌ی الکترونیک خصوصی است یا هر چیزی در همین حدود.
البته این وابسته به این است که وبلاگ را به فرمال‌ترین تعریف‌اش،‌ وب‌گردی‌ات را لاگ(!) کن، بپذیریم. در این صورت شخص‌ای که وبلاگ‌اش به روز نمی‌شود معادل شخص‌ای است که چند روز وب‌گردی نکرده است و شخص‌ای که چند روز وب‌گردی نکرده است مثل شخص‌ای است که چند روز زندگی نکرده است. چون آدم‌ها نمی‌توانند چند روز زندگی نکنند (مگر این‌که دور از جان شما و من فوت کرده باشند!)، پس وبلاگ اشخاص زنده باید روزانه به روز شود. خب … قبول دارم زیاد پای‌بند آن تعریف فرمالیستی بودن خیلی خوش‌آیند نیست و استدلال را نگوییم آبکی، اما متعصبانه می‌کند.
خلاصه‌ی این پست این است که شرمنده‌ی حضور اندک‌ام در دنیای اینترنتی هستم. هم این وبلاگ اخیرا چندان به روز نشده است و هم این‌که -و مهم‌تر- از وظایفِ خود-در-نظر-گرفته‌ی تبریک و بازدید عید به دور مانده‌ام. سال‌های پیش رسم‌ام این بود که برای همه‌ی کسان‌ای که ارتباطکی داشتم نامه‌ی جداگانه‌ی تبریک می‌فرستادم. امسال شرایط کمی فرق می‌کند: این روزها تعطیل نیست، فشردگی‌ی کار زیاد است و هم‌چنین دفتر آدرس الکترونیکی‌ی سابق‌ام را نیز دیگر ندارم. دوستانی که در این مدت لطف کردند و نامه‌ای فرستادند، خب، طبیعی است در دفترک جدیدم باشند. آن‌هایی هم که خبرشان نبود (حالا چه زن گرفته باشند و چه شوهر اختیار کرده باشند)،‌ می‌گذاریم به کم لطفی‌‌شان. اگر خدای تعالی بخواهد در آینده با پست‌ای ضدخاطراتی خوب در خدمت‌شان خواهیم بود. (; البته فعلا که وقت نیست! بگذریم …
اگر به‌ام تبریک گفته‌اید، از شما متشکریم. تبریک همه دریافت‌شده است و باعث خشنودی‌مان بوده. این‌که واکنش نشان نداده‌ایم دلیل‌ای نداشته جز مشقت روزگار و حاصلی نداشته جز شرمندگی از شما!

13 نظر برای “تحرکات صمیمانه و انفعالات متفکرانه دم عید

  1. فكر می كنی بعد از دو سه سال وبلاگ نویسی برای ادم حالی می مونه هر روز بروز كنه ؟ این حرفا باسه ماه یا سال اوله

  2. من دچار پارادکس شدم فکر کنم، یا یک همچین چیزی!‌از کجا فهمیدی که تبریکِ‌ همه دریافت شد؟؟‌
    من از این جمله این بو رو استشمام می‌کنم(!!)‌ که یعنی اگه فرستادین، فرستادین؛ نفرستادین، ×÷﷼# ٪‌ ! .
    یعنی اهمیتی نداره.
    در واقع،‌خب اهمیتی هم نداره. زندگی همچنان می‌گرده و دفتر آدرس‌ها هیچ موقع خالی نمی‌مونه …

  3. به امیرحسین: بستگی به آدم‌اش دارد و وبلاگ‌اش و حال‌اش! یعنی فکر می‌کنی این‌جا دو سه ماه است به وجود آمده؟!
    به آرماتیل: نه دقیقا! اهمیت می‌دهم. خوش‌حال می‌شوم از کس‌ای تبریک عید دریافت کنم مخصوصا اگر مخصوص خودم باشد. خودم هم دوست دارم چنین کاری بکنم. اما اگر کس‌ای به‌ام تبریک نگفت نمی‌توانم زندگی را بر خود سیاه کنم. در واقع بیش از حدی نمی‌توان غم روزگار را خورد! (; ولی یک نکته‌ی بامزه این وسط کشف کرده‌ام: حضور فیزیکی داشتن‌ات در در نظر گرفته‌شدن‌ات اهمیت به‌سزایی دارد. مثلا امسال به طور مشخص کم‌تر تبریک تولد دریافت کردم در حالی که نسبت به سال‌های پیش نه بدتر عمل کردم و نه بیش‌تر از سابق تولد بقیه را فراموش کردم. پدیده‌ی جالب‌ای است و به نظر می‌رسد موجبات صدق «هر آن‌که از دیده رود، از دل برود» را فراهم می‌کند!

  4. درود::::از نگاه من این مهم نیست كه یه وبلاگ هر روز به روز بشه مهمه اینه كه یه بخشی از اندیشه و روان و منش ما همیشه آنلاین هستش و می تونه به دیگران كمك كنه یا ازشون كمك بگیره و ارتباط به وجود بیاد…شاگرد و آموزگار هم باشیم و شاد

  5. بابا شما که خوبی. من هنوز هم که هنوزه به چت اعتقاد ندارم و ارتباط face to face رو ارتباط genuine حساب می کنم. ولی یه چیز هم بگم. به یکی از دوستان گفتم که برای من از این ایمیلهایی که صد نفر رو به عنوان گیرنده ردیف می کنه نفرسته. از اون موقع سال به سال هم ازش میل دریافت نکردم!!!

  6. آدم یا پاپ است یا نیست. اگر پاپ نباشد که هچ! اگر پاپ باشد، مردم دو نوع‌اند، یا پیروان‌اش هستند یا نیستند. اگر نیستند که هچ! اگر هستند، دو نوع است، یا پیروان راستین‌اند، یا پیروان کشکی-پشمی. اگر پیروان کشکی-پشمی هستند که هچ! اگر پیروان راستین‌اند، که عید را هم به پاپ‌شان تبریک می‌گویند، امکان‌اش بود، کل مسیر را هم سینه خیز می‌آیند برای زیارت. غیر از این نیست و وبلاگ و ای-میل این میان نیستند که همه عشق است و جز آن نیست.
    در ضمن گفته‌اند که در این ایام عید و کار و تفریح و پیک نیک و مشق و ریچ و مایک، خوشگلا باید برقصن، خوشگلا باید برقصن 😀

  7. خوب خیلی عالی شد که تو این پست را نوشتی تا من که حال نداشتم برم میل بزنم همینجا تبریک بگم ….اخه همه ملت را میشه با هر پستی که داشته باشن براشون بنویسی سال نو مبارک ..منتها این شما هستین که یه کم در مورد کامنتهاو پستش بهانه گیر هستید …حالا بعد از 1 ماه که از سال 85 گذشته .البته اگر بدونی امسال سال 85 میگیم سال نوتون مبارک ..راستی ما کوچکتریم توی کشور تحت تحریم هم زندگی میکنیم در نتیجه عیدی میخواهیم (چقدر من روم زیاد شد ناگهانی)

  8. به علی: موضوع این است که آیا کاچی به‌تر از هیچی است یا خیر؟ به نظرم هست! (: تبریک عید با بوس و تف شد چه خوب (مخصوصا اگر طرف مقابل از حوریان باشد!)، نشد مصاحفه، نشد نامه‌ای و یا دیگر تلفن. این‌ها هم نشد، ای-میل شخصی‌ای یا کارت پستال الکترونیکی، و اگر نشد، دیگر لااقل یک چیزی باشد بگوییم از طرف خبری بوده. می‌گویند فاصله‌ی بین عرش بهشت و قعر جهنم چهارده طبقه است که نشان از باور خدا به منطق فازی دارد (البته دلایل محاسباتی، خداوند فضای پیوسته را تقریب گسسته زده است).
    به بایا: البته! البته «باید»اش کمی برای‌ام جالب بود.
    به لرد: الحق که پیرو راستین‌ام را یافته‌ام! بله! اگر نشد، باید بشود. خوشگلا هم برقصند خوب است (باید اعتراف کنم که نمی‌دانم چه اصراری است ملت خوش‌گل‌ها را وادار می‌کنند به رقصیدند. یعنی که چه جوری joint variableهای‌ات را تغییر دهی تا هملیتونی‌ای که روی آن‌ها تعریف می‌شود در یک حد و حدود ثابت بماند؟ یعنی این لذت دارد؟)
    به پریا: نه دیگه! آمدید بد قلقی کنید. یکی دو ماه است دیگر غر نزده‌ام راجع به این موضوع! در ضمن، یک پست مخصوص این نیز گذاشته بودم. به هر حال من هم از فرصت استفاده می‌کنم و عیدتان را تبریک می‌گویم!

  9. من برای تولد و سال نو و.. ( اگر اتفاقاتی دیگر پیش بیاید) بهتون تبریک گفتم > قصد اول که همون شاد باشه >و در کنارش مثلا در چارچوب آشنایی هر چند کممون برام مهم بود که تبریک بگم >شاد بشی و من از شادی یه آشنا یا دوست خوشحال بشم.اینکه جوابی نگرفتم باعث ناراحتی نمیشه و نخواهد شد و هیچ دلیلی نیست که به فرض سال آینده تبریک تولد یا سال نگم> اما برام مهم بود ایا من در همین آشنایی بسیار بسیار اندک باعث رنجش شدم ؟و ترجیح دادم از خودتون بپرسم.

پاسخی بگذارید

